čtvrtek 18. července 2013

LONDON CALLING - část první.

Hello guys!
Ehm no tak dobře, nebudu zase trapná a radši budu psát hezky česky, přeci jen angličtina není zrovna to, v čem bych vynikala :D
Jak už možná víte, tento týden jsem si splnila jeden můj sen - konečně jsem navštívila Londýn! Už jsem ale zase zpátky doma (a jak se říká, všude dobře...), i když jen na jeden den, protože zítra zase mizím na víkend pryč, tentokrát do dalšího hlavního města, s kamarádkou do Prahy. (juhuuu) Ale mám teď chviličku času, tak jsem tady s prvním ze série anglických článků. Tak se pohodlně posaďte, uvařte si čaj - i když není zrovna pět hodin odpoledne, a pojďte se se mnou alespoň pomocí fotek projít po Londýně :)
Nebojte, nebudu tady vést chytré řeči o jednotlivých památkách nebo historii Londýna - to hlavní beztak všichni znají, a to ostatní si můžete přečíst v každém průvodci. Stejně jako já, i když jsem to okamžitě po dočtení všechno zapomněla.... a mé dávné šprťácké znalosti dějepisu, kdy jsem byla na maturitu našprtaná jako Hermiona už jsou taky dávno pryč a není po nich ani památky :D
Podívat se do Anglie jsem si přála už hrozně dlouho, vlastně odjakživa, a se sestrou jsme se tam chtěly vydat už dlouho, ale jeden rok tam měli demonstrace a různé nepokoje, kdy by opravdu nebylo bezpečné tam jezdit. A o rok později byla zase Olympiáda, takže o miliony lidí ve městě více (jako by to už tak nestačilo:D) a ceny o hodně vyšší. A tak nám to konečně vyšlo až letos, a tím pádem jsem i poprvé letěla letadlem. A upřímně, čekala jsem od toho víc, myslela jsem si že mi třeba bude špatně, nebo že se budu bát...a ono nic, žádný vzrůšo :D Nejhorší z celého letu bylo jen to, že s námi cestovalo hodně malých a uřvaných dětí, to mě vždycky dokáže vytočit - to už radši nějaké turbulence, než tohle! :D
O Anglii jsem měla hodně představ, jak z filmů tak knížek - a některé se mi vyplnily naprosto, třeba ty cihlové domky, které jsou úplně všude, z toho jsem byla nadšená - a první, na co jsem si při pohledu na ně vzpomněla když jsem je uviděla poprvé při přistávání letadla z okénka, byly knížky Harryho Pottera a ulička, kde bydlel strýček Vernon s Petunií :D Taky jsem se přesvědčila, že suchý anglický humor je opravdu....suchý. A pokaždé, když se nás někdo zeptal, odkud jsme a my jsme řekly že z Česka, obratem následovala otázka, jestli z Prahy. (Sakra, vždyť my tady máme víc měst, nejsme všichni Češi nacpaní do jednoho města! :D) Ale i tak palec nahoru a tři body pro Nebelvír za to, že vůbec věděli, že naše země existuje a jaké máme hlavní město. (což bohužel není u všech evropanů až tak samozřejmé).
Tady na fotce už jsem před naším (správně anglickým:D) hotelem. Vybrat ubytování za relativně slušnou cenu a v dostupné vzdálenosti od centra byl celkem oříšek, pokud jsme nechtěly bydlet v hotelu, kde je plíseň a špína, jak jsem se dočetla u hodně recenzí od návštěvníků jednotlivých hotelů :D 
Bydlely jsme ve čtvrti Peckham, 40 minut cesty double deckerem od centra. A hotel byl celkem OK, když nepočítám jednu mini plísničku u okna, ale co...přežily jsme a nesežralo nás to :D Pokoj byl hodně maličký, ale s tím jsme počítaly. Jen ta čtvrť nebyla zrovna něco, co bych asi úplně doporučila na klidné večerní procházky...
Ne že bych byla rasista, to ani náhodou (určité výhrady mám jen k jedné nejmenované menšině u nás, ale ta vlastně ani sama o sobě rasou není :D), ale pocit, že jediná blonďatá hlava v celé čtvrti je ta vaše byl trošku zvláštní. Jediná běloška, kterou jsem tam vídala, byla moje sestra, a to opravdu nepřeháním :D Ale to by jinak vůbec nevadilo, kdyby tam nebyly ulice plné pochybných (a neskutečně smradlavých obchodů) s potravinama, kde visely mrtvý kuřata, vedle zase smrad z asijských nehtových salonů, a vedle kadeřnický salón, kde prováděli různá kouzla s těmi hustými vlasy (ale ti malí černoušci byli s copánkama TAK roztomilí!). A v tomhle složení se to střídalo po ykoval a nestalo celé čtvrti - kuřata, nehty, kadeřnictví, kuřata, kuřata, nehty, nehty..:D Zkrátka to nebyla čtvrť, kde by bylo nějak příjemné (a asi i bezpečné) se po večerech procházet, pokud si tedy nelibujete v tom, když na vás někdo každých pár metrů pořvává a má poznámky, kterým jsem radši ani nerozuměla :D
Kuřata, kuřata a kuřata úplně všude - a buďte rádi, že se pomocí fotek nedá přenášet i smrad :D
Ale jinak bylo i v Peckhamu hezky, ty cihlové domky byly všude :)
A co je nejdůležitější - místo, kam si zajít na dobrou snídani se našlo vždycky :)
A na nákup potravin k večeři jedině s igelitkou a turistickým tričkem! :D
Divím se, že mi tam nikdo nedal přes hubu, protože takhle jsem tam opravdu byla jako pěst na oko :D
A double deckery byly úplně všude, ničím jiným jsme ani nejezdily, mimo dvě cesty metrem. Ale ta londýnská doprava, to bylo něco neskutečného - nebyl den, kdy bychom se neztratily a nebloudily, ale to myslím potká každého, kdo si tam nevozí prdel jen taxíkem :D
Zlatá Paříž, zlatá Praha, a ještě zlatější Brno, kde máme jen šaliny a ty nás bez zmatků zavezou všude :D
Není nic lepšího, něž když čekáte na autobus který má jezdit každých 5 minut, a asi po hodině čekání zjistíte, že teda asi nepojede a že je doprava odkloněná - že by se to ale někdo obtěžoval napsat na tu zastávku nebo alespoň blíže než pár set metrů, kde byly ukazatele? To ne! :D
Moc ráda bych vám povykládala i o tom, jak stylově se Angličané oblékají, co nosí nejčastěji....ale....já to nevím. Protože na přecpaných ulicích v centru města plných turistů těžko poznáte, kdo je místní a kdo z druhého konce světa, a jak už jsem psala - naopak ve čtvrti, kde jsme bydlely byli jen a jen černoši, takže žádní "praví" british boys :D Ale jedno vám říct můžu - oblékání černošek dokonale vystihnou slova : vzory, barvy, vzory, vzory, barvy, barvy :D
Nevím, jak to mají v Anglii děti s prázdninama (ale teď je očividně neměli :D), ale každé ráno jsme potkávaly desítky malých černoušků a černošek ve školních uniformách. A to se mi moc líbilo, všem to hrozně slušelo a klidně bych to nosila dobrovolně taky :D
Občas se ale objevil i nějaký ten anglický džentlmen :)
A Anglie je i královstvím dobrého (a taky často zdravého!) jídla :)
A co je pro Londýn ještě typické? Míchání staré architektury s moderními budovami, a kupodivu se to spolu nijak netlouklo..
Doplnit energii dobrou svačinou je potřeba....kdekoliv :)
Ale musím se vám ještě k něčemu přiznat - neochutnala jsem fish and chips! To je skoro jako bych v Anglii ani nebyla!
Ne vážně, tak jsem se na to těšila, až si tuhle pořádně mstnou dobrotu vychutnám, ale byla tam taková vedra (takže pravé anglické počasí jsme vůbec nezažily) že jsem absolutně neměla chuť. Ne že bych s příchodem vyšších teplot ztrácela chuť k jídlu a jedla jen ovoce (jen to ne:D), ale smažená ryba byla v takovém počasí moc i na mě, a to je co říct :D No nic, alespoň mám o důvod víc, proč se tam někdy vrátit :)
Říká se, že nejkrásnější pohled na svět je z koňského hřbetu. Na tom určitě něco bude, ale pohled na Oxford Street z double deckeru taky není k zahození :D
Jeden den jsme se vydaly i na trhy do Camdenu, pro který je to typické. Desítky stánků a obchodů, od různého oblečení až po jídlo všeho druhu. A taky pořádné tlačenice! :D
A právě na trhu v Camdenu jsem si koupila i tohle GEEK tílko (za krásné 3 Libry!), protože k mým novým brýlím sedne jak prdýlka na hrnec :D
Ale samostatný článek o nákupech radši zase příště, protože už je i tak dost dlouhé a nerada bych vás utrápila k smrti zdlouhavým čtením :D
A ano, ti bystřejší si určitě všimli, že tady nebyly skoro žádné fotky jídla, což je v mém případě dost zvláštní :D Nebojte, nemusíte volat sociálku, že jsem nechala mladší sestru o hladu a nedala jí ani najíst :D Naopak, podle toho množství fotek co mám to vypadá že jsme jen a jen jedly - a to si také zaslouží samostatný článek, protože i kdybych chtěla, všechno by se to sem najednou prostě nevešlo! :D
Když to shrnu, tak Londýn se mi sice líbil moc, ale na můj vkus je to až moc hektické a přelidněné město, ty davy lidí bych zakázala :D Do Anglie bych se moc ráda podívala znovu, ale možná spíš do nějakého menšího města, kde se dá v klidu podívat i na památky a v klidu si všechno projít, bez toho abyste se museli bát, že budete ušlapáni k smrti :D
A tak se s vámi pro dnešek rozloučím fotkou mé dnešní snídaně, kterou jsem měla už hezky doma, ale i tak byla anglická - moc dobré buchtičky hot cross buns, které jsme si dovezly jako "suvenýr" :D
Mějte se krásně, a já se za pár dní zase ozvu s dalším anglickým, tentokrát s tím slibovaným jídelním, článkem :)
P.S. Kdybyste někdo měli tip na dobrý a příjemný bar v centru Prahy (kde mají nějaké ty bublinky:D), budu moc vděčná :)
P.S.2 Burákové máslíčko jsem si samozřejmě dovezla! :D

52 komentářů:

  1. úžasný článek <3 už se těším na den kdy se do Londýna také podívám :)

    OdpovědětVymazat
  2. Hezký report, výletík ti závidím a těším se na další část o jídle! A ty hot cross buns mají i v M&S, kdybys na ně měla v budoucnu pomyšlení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :)
      Já vím, však tyhle jsou taky z anglického MS a vím že je mají i v Praze, ale u nás v Brně pečivo bohužel nemají vůbec..

      Vymazat
  3. V Londýně jsem taky kdysi byla, ale v tom double deckeru jsem byla jen jednou... Ale zato v metre jsem toho najezdila slušně!
    Co se týče obchodů, tak jsem si nejvíce užila nákupy na Oxford street... A vtipné je, že když jsem tam jela, tak tam byly také zrovna supervedra a fish&chips jsem bohužel neochutnala :/ :D

    OdpovědětVymazat
  4. Úžasný report! Já Londýn miluju, cihlové domy, lidi oblečené tak trochu crazy , občas i to jejich jídlo. Doprava je tam pravda trochu komplikovaná, hlavně metro, to je bludiště :)

    OdpovědětVymazat
  5. pěkné povídání doplněné pěknýma fotkama- super!

    OdpovědětVymazat
  6. Parádní článek, Londýna se nikdy nenabažím...!
    Jako bar mohu doporučit Nebe (kousek od Palladia)
    http://www.nebepraha.cz/celnice/kontakt

    OdpovědětVymazat
  7. Camden town byla jedna z nejlepších částí, tedy pro mě! takový jiný svět ve městě. Těším s na pokračování

    OdpovědětVymazat
  8. Moc krásné fotky..jen takový dotaz - Proč sis to tričko koupila (nevidím na něm nic hezkýho)a co ten nápis znamená? O.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/geek-gi-k

      Vymazat
  9. Supr článek a teším se na další pokračování :-) do Anglie bych se taky chtěla podívat,myslela jsem,že to letos vyjde,ale bohužel ...tak si ještě počkám :-) ale maslíčko z anglie už jsem měla ,dovezl mi ho strejda,ale už je dávno po něm :-D

    OdpovědětVymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,

      stylový bar http://www.jamesdean.cz/ , mají tam i snídaně:)
      Hezký den.

      Vymazat
  11. Market, myslim, ze ty bryle bys mela nosit casteji, moc ti slusi a hezky ti zvyrazni oblicej:)

    OdpovědětVymazat
  12. Krásný! Bože, já už se tam tak těším!:D
    A tobě to mooc sluší :*

    OdpovědětVymazat
  13. Jů, já se tak těším, až se tam podívám! Sice je to v nedohledné budoucnosti, ale prostě vím, že tam někdy pojedu/poletím! :) Krásné fotky :)

    OdpovědětVymazat
  14. skvělý fotky hned bych jela taky! na nákupy a podívat se na Okurku (mrakodrap :D)

    OdpovědětVymazat
  15. Do Londýna jedu poprvé příští týden, docela mám hrůzu z té městské dopravy :)) ani vlastně nevíme kam se tam chcem podívat, je to taková rychlo akce tak jsem na to zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
  16. Krásné zdokumentování Londýna ;-) Já tam byla loni v září a taky jsem nestihla vyzkoušet slavné fish&chips, takže jsem si řekla, že tam musim znovu :D
    V Praze doporučuji koktejl bar NEBE na Václaváku nebo Popocafepetl Michalská rovněž ve spodu Václaváku, kam chodíme nejčastěji :)) Užij si Prahu!

    OdpovědětVymazat
  17. Tiež som išla tento rok prvýkrát lietadlom a myslím, že by sa to dalo prirovnať k autobusu :) Vzrúšo, tlak v ušiach alebo a grc... (sorry za výraz) neboli... Len upišťané asi 2ročné decká (aj menšie) :D :D Vidím, že Londýn si si celkom užila, snáď sa tam dostanem aj ja... Napíš čo najskôr, najlepšie dnes večer :D :D

    OdpovědětVymazat
  18. no ten Londýn ti závidím! krásne fotky, krásne outfity, ten prvý ti veľmi pristane :) super článok. :)
    http://bonesincouture.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  19. Jé ten gentleman je hrozně hustej, to bych chtěla potkávat u nás v ČR takový super dědouše! :)) a Ty jsi překrásná!

    OdpovědětVymazat
  20. Krásne fotky. Do Londýna by som sa chcela aj ja niekedy ísť pozrieť. :)

    OdpovědětVymazat
  21. jseš největší kočka..sakra fakt! :D s tím Geek tričkem mě teda štveš sice..ale jako sluší ti, no! já chci tu Geek mikinuuuu!

    OdpovědětVymazat
  22. Panečku, koukám, že sis Londýn užila, a já se ti ani nedivím, Londýn je krásný a já bych se tam chtěla opět někdy podívat! :)
    Nejvíc mě dostala fotka "džentlmena" :D

    OdpovědětVymazat
  23. to jsem ráda že je tam spousta zdravého jídla:)
    já tam za týden odlétám a už se moc těším :)

    OdpovědětVymazat
  24. i kamarádka teď přijela z Anglie :) vy se máááááte :)

    OdpovědětVymazat
  25. Londýn mě z tvého vyprávění moc nezaujal, i když se tam nějaký ten pátek už chystám. Fotky máš ale parádní a mají fajn atmosféru!

    OdpovědětVymazat
  26. Moc hezký článek, pěkně se mi četl a fotky jsou úžasné :)) Těším se na další takové, teď si užij Prahu podobně jako jsi si užila Londýn :))

    OdpovědětVymazat
  27. Taky jsem teďka byla v Anglii. :) Moc pěkné fotky. Já jsem si tam koupila celozrnný pitta chleba! :D

    OdpovědětVymazat
  28. jůůů já miluju Londýn :) byla sem tam sice jenom jednou, ale hrozně moc sem si to tam zamilovala, tak doufám, že se tam ještě někdy podívám :)

    OdpovědětVymazat
  29. Taky jsem byla letos poprvé v Anglii - se školou a v březnu, takže zima jako v prdeli :D Líbilo se mi tam hodně, jen mě zklamalo to počasí a taky to, že jsem si přivezla domů stafylokoka, takže jsem marodila skoro měsíc.. :) Takže mám z toho výletu smíšené pocity :( Tak snad v budoucnu se tam podívám taky někdy v létě a bude to mnohem lepší :) Nechci tak pěknou zemi hned zavrhnout :D

    OdpovědětVymazat
  30. Ahoj Markét, těší mě, že jste si to se ségrou užili, a ani nevíš, jak už jsem se těšila na fotoreport a články :) až se vrátíš z Prahy, domluvíme se na tu Olomouckou jo? to už možná budou mít v nabídce i smažené bource, tak si dáme, ne? :-D :-D Jinak u mě se do blogování zapojil už i přítel, má vlastní rubriku "naše bylinky", tak budu ráda, když "nás" navštívíš :)

    OdpovědětVymazat
  31. Doporučuji Aloha Bar kousek od Staromáku http://www.alohapraha.cz/
    Mají úžasné koktejly, několik druhů Pina Colady a podávají ji v soudkách, které vypadají jako kokosový ořech :-)

    OdpovědětVymazat
  32. Moc hezké fotky, nejhzečí je asi toho dědečka, je to super i kompozičně :). já byla v Anglii jen jednou, před několika roky, ale Londýn se mi líbil nejméně ze všech míst, kde jsem byla :D Vede u mě Brighton. A typy na báry v Praze si aspoň přečtu v komentářím, protože ja hanačka v Praze jsem ztracena :D...ne sice úplně, ale pařit jsem ještě nebyla a to tu makám už tři týdny :D Btw, v brýlích jsi mega hezká! Teres

    OdpovědětVymazat
  33. :P Super článek, já v Londýně nikdy nebyla ale to "hektično" mě doslova láká!!! :D Moc se mi líbí tvoje fotky, upravuješ je v nějakém programu, nebo jde pouze o šikovnou ruku fotografky a kvalitní přístroj? :D

    OdpovědětVymazat
  34. moc hezké fotky, sluší ti to :) já byla v Londýně akorát na základce a snad se tenhle rok poštěstí a pojedu na podzim :)

    OdpovědětVymazat
  35. Je, vidím Wetherspoon! Tam mají jídlo za dost dobré ceny!
    Počasí vám krásně vyšlo, už přes dva týdny nás tady sužují vedra, proto je tu více narváno než obvykle.. a ještě prý nějaký ten pátek budou, uff, déšť v nedohlednu! Já si na lodnýnskou dopravu, co se týká autobusů, nemůžu stěžovat - díky nim se tu nejde ztratit! Za to metro věčně nejede! :-D Camden je crazy místo, ale mám ho ráda, večer se tam dá skvěle pobavit :-) Fish and chips tě mrzet nemusí - měla jsme ho jednou a never more! I když ani nevím, co jsem od toho čekala, smažené, ble :-D
    Těším se na další články

    OdpovědětVymazat
  36. Nevim na co reagovat dřív, ale první ti asi pochválim fotky - jsou fakt úžasný!! Klidně bych si nějákou hned pověsil na zeď. Briti jsou na tom s znalostí Čech ještě dobře, Američani se mě ptali jestli je v Česku něco jinýho kromě Prahy kde je elektřina a maj tam silnice :DD Jinak mě taky Londýn přišel hrozně přelidněnej (i oproti Paříži/Berlínu/Benátkám...) a metro oproti našemu na mě bylo dost stísněný :D A užij si Prahu - pěknejch barů v centru je dost, u Staromáku je dobrej Dubliner (irskej bar překvapivě, vypadá trochu jako MacLarens z HIMYM) nebo James Dean (ten je někdy super, ale jindy je tam nárvano turistama a nic moc) - můj nejoblíbenější je ale asi Popocafépetl (super koktej za dobrý ceny, určitě si dej chupito!!) :) Mě nejvíc vyhovuje ten v Italský (kousek od Míráku). A kdybyste se ztratily i v Praze, tak se klidně ozvi! ;)

    OdpovědětVymazat
  37. Krásný článek, moc jsem se na něj těšila a těším se na další články!:)
    V Anglii jsem ještě vůbec nebyla, ale moc ráda bych se tam podívala, také se mi moc líbí ty cihlové domy:)
    A musím říct, že ti to fakt moc sluší,vypadáš skvěle!:):)

    OdpovědětVymazat
  38. Teda super! Už se moc těším na další články o Londýně! A teda koukám, že Britové jsou vzdělaní, znají Prahu :D Jinak ti to na té fotce s Geek tílkem moc sluší!!!

    OdpovědětVymazat
  39. Krásné fotky - úžasná procházka po Londýně. Jinak já bych uječené děti přirovnala k turbulencím - oboje jsem zažila :-)....Těším se na další články!

    OdpovědětVymazat
  40. Jé, ty jsi krásná :) Už se těším na další článek! :)

    OdpovědětVymazat
  41. Krásné fotky, mým snem je také podívat se do Londýna...
    A jaké máš ještě další plány na prázdniny? Kam všude chceš jet, co všechno vidět, zkusit? Jedete i někam s přítelem na dovču nebo výlet?
    Těším se na článek s jídlem :-D

    OdpovědětVymazat
  42. Super článek! A musím říct, že jsi vážně kočka :) máš parádní postavu.
    Jinak v Praze doporučuju Nebe v Celnici :) nejsou tam žádní puberťáci a ceny jsou přiměřené na Prahu :)

    OdpovědětVymazat
  43. Taky jsem moc chtěla do Londýna, střádala jsem si peníze hrozně dlouho. Ale pak jsem si řekla, že spíš zkusím našetřit na New York, tak uvidím :D Každopádně ty fotky jsou úžasný, muselo tam být krásně :) Na každé fotce ti to moc sluší, máš vážně úžasnou postavu :) a hrozně moc se těším na ten článek o jídle, miluju anglická jídla (hlavně kvůli těm jejich snídaním, mňami) :))))

    OdpovědětVymazat
  44. Wuuu, krásné fotky, Marki! Já tam teď měla taky jet, ale nakonec zůstávám v Praze a jak koukám, tak vlastně o tolik nepřicházím - ty davy mě ničí i tady! :D Jestli bys do Anglie zase někdy vyrazila, tak moc doporučuji Oxford - snad nejhezčí anglické městečko :)

    OdpovědětVymazat
  45. Z těch kuřat je mi skoro do breku :( ale jinak krásný článek a tobě to moc sluší! těším se na pokračování :)

    OdpovědětVymazat
  46. Markétko, nejdřív bych ti chtěla říct, že ti to hrozně sluší!
    Moc se mi líbí tvoje sukně, přesně takovou bych potřebovala :)))....A "geekovský" outfit mě dostal, je skvělý!

    Londýn je také můj sen, chci se tam jednou podívat, ale to až za několik let, jak se znám, před ním mám ještě několik destinací, co chci vidět :)). Úžasné fotky!

    OdpovědětVymazat
  47. Markét ty si takový hubeňourek :)))))))) pěkné povídání moc mě to bavilo. Já byla v Londýně na víkendu před dvěma lety a upřímně mě zase až tak město neuhranulo a právě to míchání staré a nové architektury se mi vůbec nelíbí! Ta vaše čtvrť nevypadá opravdu bezpečně :X My bydleli na King's Cross pokud si dobře pamatuji v jednom hostelu a nebylo to tak špatné. Byli jsme parta 10 lidí takže jsme měli na tolik lidí jeden mini pokoj, ale dalo se to :) Jinak ale nedát si fish and chips je VÉÉÉÉLKA chyba! :D Já je jedla oba dva dny co jsem tam byla k obědu u Toweru a byla jsem toho jídla nadšená! Bylo to moc dobré a ráda na to vzpomínám.
    http://angellovely-things.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  48. v Londýně jsem byla minulý rok v zimě (2012), a bylo to perfekto! byla jsem ale jen na 3 dny a ještě ke všemu se školou, takže nějaký to lážo plážo posezeníčko v Hyde parku a tak se nekonalo a teplo taky nebylo, že ano :( ale nemůžu si stěžovat! a jestli chceš menší město, doporučuju Brighton ;)

    OdpovědětVymazat