pondělí 1. července 2013

Domácí zmrzlina Míša

Krásný den!
Dneska pro vás mám recept (až je mi trapné tak říkat něčemu tak jednoduchému..) na domácí zmrzlinu, která se velmi nápadně podobá Míšovi, mé lásce již od dětství (a ano, pořád mluvíme o zmrzlině, co si tak pamatuju, tak do žádného Michala jsem za celý svůj dlouhý život zamilovaná nebyla:D). Článek jsem chtěla přidat už mnohem dříve, ale bylo mi to trapné sem dávat zmrzlinu, když se venkovní teploty ani zdaleka nepodobaly těm, jaké bychom od červnových dnů očekávali. Ale dneska už konečně svítí sluníčko, tak může být i zmrzlina.
Jako malá jsem byla největší zmrzlino-žrout, v létě, když jsme jezdili s rodiči na chatu a večer jsme šli pokaždé posedět na zahrádku do jedné místní hospody, kde si rodiče chtěli v klidu odpočinout a užít si klid u jednoho...dvou...(no znáte to..) půllitrů toho zlatavého nápoje,  a neměli jinou možnost jak uklidnit jinak moc živé a neposedné děti, než jim nacpat zmrzlinu do pusy :D A tak jsem mívala dvě, někdy i tři zmrzliny denně, to v případě, že jsem si pro jednu zašla, s 8 korunama pyšně v peněžence (cítila jsem se hrozně dospěle!), dopoledne sama. Nejvíc jsem milovala Noggera, s čokoládou na povrchu a karamelem uvnitř, ale neurazilo mě ani Calippo, Kaktus s práskací špičkou, ta zmrzlina od Algidy co měla tvar ruky a prst byl kyselý....ale hlavně Míša, napodobenina Kuba nebo podobné Eskymo. Jaké zmrzliny jste měli rádi za mlada vy?
Na zmrzliny už teď moc nejsem, ty vodové a ovocné, a nedej bože s příchutí coly mě nelákají ani trošku, stejně tak kopečkové (minulé léto jsem si dokonce za celých 10 dnů dala zmrzlinu jen jednou, a to protože mě nalákala příchuť piňa colady :D) nebo točené mít nemusím...ale takového Míšu bych mohla jíst pořád! Originál je originál, ale udělat si něco podobného doma taky není na škodu, je to ještě zdravější. 
Na 6 zmrzlin budete potřebovat :
- 250g nízkotučného tvarohu ve vaničce (nebo polotučného, tučného)
-půl kelímku zakysané smetany
-50g hořké čokolády
-3 lžíce sirupu z agáve nebo tekutého medu
Všechny suroviny smíchejte dohromady, čokoládu pokrájejte na kousky, a naplňte do formiček....a šup s tím na několik hodin, nejlépe přes noc do ledničky.
Jak vidíte, jsou tam samé zdravé věci, a každá zmrzlina je udělaná jen z malého množství, takže se nemusíte bát, že by to byla nějaká kalorická bomba (mimochodem tohle je nejdebilnější slovo všech dob:D), ale zkrátka jen taková zdravá malá svačinka.
A ta smetana je tam obzvlášť důležitá. Jasně, klidně si můžete zmrazit jen nízkotučný jogurt, ale to bude pořád jen zmražený nízkotučný jogurt (navíc se na tom vytvoří takové divné krystalky), žádná dobrota na které byste si pochutnali, a o to myslím u zmrzliny jde :)
Já vím, pravý Míša má mít polevu z čokolády, ale tu já bohužel vytvořit neumím, takže jsem to musela udělat takhle - ale na chuti to rozhodně neubírá, a chuť tvarohovo-smetanové zmrzliny se kupovanému Míšovi vyrovná :) A ta roztomilá tvořítka jsou, jak jinak než z IKEI, za 59 korun - to prostě na léto musíte mít! :D

40 komentářů:

  1. Po receptoch na domáce zmrliny po internete už pokukujem, takže tvoj článok mi prišiel vhod ;) Je to uplne jednoduché a zdravé :) Samozrejme keď mamina kúpi nanuky z obchodov tak nimi nepohrdnem, no keby mám doma takuto zdravu variantu, tak si určite vyberiem tuto :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásného Míšu máš! Já si dělám skoro stejného, i když už jsem si pomalu říkala, že bych se mohla dopracovat k polevě, ale stejně jsem vždycky líná rozhřívat čokoládu, čekat na ztuhnutí tvarohu - no prostě takhle je to mnohem praktičtější a stejně to chutná dobře :-D A zrovna jsem přijela z města, kde jsem si v Lidlu koupila na horší časy do mrazáku svého oblíbeného Smíška :-D Tak dobrou chuť (už mám taky hlad jak vlk, jdu kuchtit) a něco hezkého si kup! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Joo, tak já musím teda hooodně rychle navštívit Ikeu, abych si tuhle dobrotu mohla udělat! Jako dá se to dát třeba do prázdnýho kelímku od jogurtu, ale to by nebylo tak hezký!:D

    OdpovědětVymazat
  4. Gr, už jsem myslela, že jsem první! :/:D

    OdpovědětVymazat
  5. Já tu polevu zkoušela a fakt to nevyšlo ani trochu xD my jsme doma šílený zmrzlino-žrouti, všechny příchtě carte d'or máme ozkoušené :D a ani nevím, který z nanuků si vybrat, mám ráda všechny, i koečkovou - ale pravou domácií, ne tuvaničkovou, hezky nandanou špachlí !!! :D

    OdpovědětVymazat
  6. Hmmm, to musí být delikátní, Míšu taky miluju!

    OdpovědětVymazat
  7. to vypadá skvěle! :) já mám ráda hlavně ty nanuky jako je calippo :D

    OdpovědětVymazat
  8. Ty jo Markét...musím sehnat dózičky na nanuky :D...

    Jinak já miluji Míšu (nanuka) také :)

    OdpovědětVymazat
  9. Vypadá moc dobře :) Zrovna včera jsem měla jahodového Míšu (jsem ho viděla poprvé v obchodě) tak jsem musela ochutnat a nebyl špatný. Jinak já dříve a vlastně i teď ho mám v létě moc ráda je jak už si sama zmínila Calippo :) Jsem právě spíš na ty vodové nanuky, zmrzliny :)
    http://angellovely-things.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Super recept, také miluju smetanovo čokoládové nanuky.. ty vodové to je jen samé barvivo, ani chuť to nemá :-(
    Já jen trochu tento recept poupravím a to tak že malinko uberu toho tvarohu a místo toho přidám trošičku více té smetany.. ať to je pořádně smetanové :-P

    OdpovědětVymazat
  11. ty seš šikula! vypadá to krásně! mě zrovna honí mlsná (zrovna.. haha, pořád :D) a mít tyhle ikeácký potvůrky, hned to dělám!

    OdpovědětVymazat
  12. miluju tyhle smetanové zmrzky, teď jsme s J. měli výbornou tiramisovou "no name" z Kauflandu, ale ta byla!! ♥ určitě tuhle vyzkouším, protože dneska jsem našla hezké recepty na nutellovou a tak ,jenže vždycky byl potřeba zmrzlinovač.. :/

    OdpovědětVymazat
  13. Jak já jsem milovala v dětství kokosové Eskimo! :)) To mě přivádí na myšlenku, že se strouhaným kokosem by se dalo takového zázraku dosáhnout, nasadila jsem si brouka do hlavy :D Naopak Míša mi moc nejel, ale jsem si jistá, že s tím tvým by se to okamžitě změnilo, vypadá výborně :)

    OdpovědětVymazat
  14. Zmrzlinu bych mohla od rána do večera, a domácí je nej:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  15. Míša je můj nejoblíbenější nanuk! <3

    OdpovědětVymazat
  16. ten nanuk vypadá moooc chutně :-) ..já si plánuju někdy pořídit zmrzlinovače, protože všechny zmrzliny,co jsem doteď kdy dělala, byly moc tvrdý a spíš takový vodový...tak doufám, že by se mi to se zmrzlinovačem zlepšilo :-)

    OdpovědětVymazat
  17. bezva tip na domácí zmrzlinu, určitě tisíckrát lepší jak kupované :-) jí mívala ráda hlavně ty krémový, ségra naopak vodovky, ale nepohrdla jsem ani twistrem, kyselou rukou.

    OdpovědětVymazat
  18. Jé super recept, musí to být dobrůtka!
    Já Míšu taky milovala, měla jsem vždycky v mrazáku tu krabici, kde jich bylo víc, ale s čokoládou už je dávno konec:D
    Jinak za mlada jsem milovala buď toho Míšu,Chuť léta, Twister nebo Chaos a samozřejmě Kaktus, ale ten pak přestali dělat praskací:( Občas nějaké to Cornetto nebo Nogger, ale spíš jsem měla ráda ty "lehčí" tvarohové s ovocem a tak...Zmrzliny jako Magnum mě v životě nelákaly a nikdy jsem si je ani sama nekoupila, jednou jsem nějaké dostala a bylo mi pak hrozně špatně:D
    Teď si na zmrzlinu ani nevzpomenu, kromě těch mých doma dělaných:D Ale občas si dám obyčejný Big Milk, ten mám ráda a klasickou zmrzku jím jen když jsem v Itálii a to stejně furt jen jogurtovou:D

    OdpovědětVymazat
  19. Zrovna dnes jsem si ty formičky v Ikei koupila :-D Takže 'recept' přišel přesně vhod, už jdu zamražovat na zítřek :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale ráda bych se zeptala, jak jsi to do těch formiček nacpala? :-DDD

      Vymazat
    2. Normálně lžičkou, ale pomaličku :D

      Vymazat
  20. Moje No.1 zmrzlina v mládí byl "Dynamit" - sladká "praskací" krusta, pod ním jahodový (borůvkový) zmrzlý krém a pod ním jahodový vodový vnitřek za 5 Kč :D a pak samozřejmě Magnum almond, ze kteréhoo jsem zvalila hlavně tu čokoládu s mandlemi a zbytek už mě tak nebral :D a vůbec jsem jedla úplně všechny zmrzliny v množství větším než malém :D
    Teď už vůbec takové a jen sem tam ty domácí tvarohovo-ovocné nebo jen zmražené rozmixované ovoce :) Nejlepší!

    OdpovědětVymazat
  21. Jé, to se zase něco vyvedlo :), nanůček je roztomilý. U nás to dřív bylo stejně, jak píšeš ty. Nejradši jsem měla takové ty ostružinové s čokoládovou polevou, Twistera a taky Torpédo/Tornádo (už nevím, jak se to jmenovalo :D), ale byl to takový vodový dlouuhatananánský nanuk :D, takže ten vedl :)
    Taky jsem doma dělali zmrzlinu a tý bych už kalorická bomba :D řekla. Celé mascarpone, salko, jahody. Ale ta chuť byla!

    OdpovědětVymazat
  22. má agávový sirup nějakou specifickou chuť? nevím jestli si ho koupit :) vypadá to lákavě :) já jako malá měla ráda ty vodové zmrzliny, nebo twistera a bílýho mrože :)

    OdpovědětVymazat
  23. Já mám doma dokonce dvoje formičky na zmrzlinu, ale taky nejsem jejich obdivovatel - jako malá jsem měla ráda různé nanuky s karamelem/nugátem uvnitř, čokoládou polevou a oříšky na povrchu...teď si sem tam dám přes léto jahodovou dřeň, jinak nic moc jiného :) Slíbila jsem si, že si budu dělat domácí zmrzky, ale zatím se k tomu moc nemám :D

    OdpovědětVymazat
  24. Mňam Markétko, Míšu jsem milovala a taky klasického Ledňáčka :-)...toho hranatého. Ten Tvůj Míša vypadá krásně...a tvořítka jsou super praktické- koupila jsem je v Bystrci v domácích potřebách... Už jsou celé "jeté"..jak jsou pořád v oběhu... Ale u nás se zmrzka dlabe i z vaniček. Krystalkům bráním promícháváním (není to můj nápad, ale radil to můj oblíbenec Jamie Oliver v některém svém vaření). A funguje to. Míchám každé cca 3/4hodiny.
    Už pár let tvořím zmrzky domací ... a je to osvěžující ... s tím bonusem, že vím, co si do nich dám. A dávám jen samé dobrůtky - teda pro mě a rodinku.
    Míchám tvaroh (tučný - dietářky omdlely), zakysanku nebo bílý (Řecký když je) jogurt, med, oříšky... někdy kokos, kakao, čoko uvnitř je fakt pecka :-), taky skořicová je zajímavá, s instant. kávou stojí za vyzkoušení, nebo s vanilkovým extraktem (v něm jsou drobná semínka vanilky).
    Takové chutě navečer...to je teda něco, hihi :-)

    OdpovědětVymazat
  25. mňam!! to jsem vždycky chtěla vyzkoušet. Vyrobit si vlastní zmrzku! tak už vím co a jak budu dělat až bude hic na zdechnutí! :D

    OdpovědětVymazat
  26. Markét, jestli prahneš po čokoládové polevě, v hrnci klasicky rozpusť čokoládu, nalij jí do nějaké vyšší úzké skleničky a zmraženou zmrzku tam prostě namoč podle potřeby jak hluboko chceš :) Čokoládu pak můžeš použít na koktejl nebo tak :) Jinak super nápad, taky to někdy vyzkouším - ale bez čokolády, tu já nerada :D zkusím to něčím nahradit, nemáš nějaký nápad? :)

    OdpovědětVymazat
  27. Zrovna nedávno jsem na Míšu dostala chuť! :D V tvém podání vypadá skvěle, asi to taky někdy konečně zkusím. U nás zatím dělává zmrzky mamka, já až tak moc většinou neexperimentuji. Ale tvořítka máme, tak to nebude problém :)

    Jinak si pamatuji, že všechny mé kamarádky vždycky Míšu milovaly - já ale měla nejraději zeleného Twistra! Nebo pak Noggera či předražený Magnum :D

    OdpovědětVymazat
  28. mňam, ta ty si udělam :) Já mám sice radši ovocný nanuky, ale Míša je vyjímka, toho můžu jíst pořád :D Nedávno jsem taky na blog přidávala "recept" na nanuky :)

    OdpovědětVymazat
  29. ešte tie formičky by som potrebovala :D
    inak mám najradšej tieto tvarohovo-smotanové zmrzliny :)

    OdpovědětVymazat
  30. tak to já jsem Míšu nikdy ráda neměla :D ale ty formičky bych chtěla!
    co si pamatuju, tak jsem se ládovala těmi samými zmrzlinami co ty :D určitě ještě nějakými, nejraději jsem měla ty vodový a různě barvící, kyselý nebo já nevím jaký :D

    OdpovědětVymazat
  31. tak toto určite vyskúšam. Teda až keď si kúpim formičky na zmrzku :P

    OdpovědětVymazat
  32. S Míšou je to fakt dobrý nápad :) Co udělat polevu normálně tak, že ten nanuk - už zmražený - celý namočíš do rozpuštěné čokolády a ještě chvíli ho šoupneš (už ne zastrčený v tom nanukovači) do mrazáku? :) Já to určitě zkusím. Jako malá jsem milovala taky Noggera a kornouty s tou čokoládovou špičkou :D Teď mám ráda spíš osvěžující zmrzliny, teď jsem si udělala jahodovo-limetovo-zázvorovou :)

    http://kulturnikulinarium.blogspot.cz/2013/07/jahodovo-limetovy-sorbet-se-zazvorem.html

    OdpovědětVymazat
  33. joo, Noggera jsem taky milovala (někdy na něm ujedu aji teďka), i kyselej xicht mi moc jel.. :D to byly časy, když jsem chodila k nám do večerky pro zmrzku, no. Tyhle tvořítka už vlastním nějakej pátek a zatím jsem dělala jen ovocný zmrzky, spíš dřeně, rozmixovaný ovoce s citronovou šťávou a malinko cukrem, někdy ani to ne. Ale tvarohou jsem zatím nedělala, určitě vyzkouším. Momentálně zkouším hodně tvých receptů a jsou supr :)

    OdpovědětVymazat
  34. Tvaroh je super výzva :-) nedávno jsme dělala vychytanou zmrzku z 1 a 1/2 kelímku smetany ke šlehání (copak bych se tuku bála :-D )a dovnitř jsem dala kompot, vyrobený ze švestek+rybízu+černých jeřabin, a k tomu kompotu jsem dala další kompot z borůvek... nakonec z toho byly dvě vaničky nádherně zbarvené zmrzliny, která chutnala božsky. Takovou skoro stejnou si dávám vždycky v Praze u Hájků v cukrárně na Smíchově. Tak se ke zmrzce staví taky poctivě, takže je to bez keců vynikající zrmzka :-) http://www.cukrarna-hajek-hajkova.cz/vyrobky/zmrzlina/ mimochodem, blíží se pomalu ale jistě dozrávání švestek... a taková švestková zmrka se skořicí :-)

    OdpovědětVymazat
  35. Óóó, mňam! Tak to musím mít. :D Ty věcičky na zmrzku mám, ale nikdy jsem je nepoužila. Já právě naopak miluju točenou.. třeba jogurtovou, kokosovou, vanilkovou. Už abych na ni zašla!
    Jinak jak říkáš, dřív jsem milovala Noggera, pak taky Mrože v bílé čokoládě, všechny možný Magnum nanuky a Míšu samozřejmě taktéž. :) Akorát mi připadalo, že měl chudák takovej levnej obal, tak jsem ho brala jen v nouzi... :D Přitom by mi teď chutnal nejvíce.

    OdpovědětVymazat
  36. Jj taky jsem mela dřív rada všechny různé druhy zmrzlin, teď se spíš snažím vyrobit si doma nějaké zdravější, zkoušela jsem nanuky z jahodové přesnídávky a takovou rychlou domácí zmrzlinu z mixeru: mrazene ovoce + jogurt a osladit napr medem, rozmixovat a hned sníst :)

    OdpovědětVymazat